Thursday, April 5, 2012

Menyusu Boleh Kurus

wah.. wah... topik yang mengujakan kaum hawa jika berbicara tentang "kurus"
Jika orang bertanya, betulkah menyusu badan boleh menguruskan badan?
jawpan saya ialah "ya"

Ini kerana semasa bayi menyusu dia telah menolong membakar hampir 600 kalori sehari.
untuk membakar 600 kalori anda memerlukan 2 jam bersenam.
Jika byi anda mampu membakar 600 kalori sehari adalah sesuatu tang menguntungkan.

Anda percaya atau tidak.
Gambar di bawah menunjukkan berat badan saya 70 kg. sebelum mengandung dan sewaktu mengandung berat badan saya mencecah 85kg.

lihat sajalah bentuk muka saya yang bulat dan bahagian bahu memang gemuk bukan.

Dan lihat pula gambar terbaru saya bersama bayi saya yang berusia 8 bulan.
memang ada perubahan bukan. Maksud saya, bukanlah menyusukan badan ni boleh kurus sampai tahap kurus keding tu.. tapi memadailah sekadar " just Nice " begitu.
Lagipun suami saya tak suka jika saya terlalu kurus atau dengan ertikata lain kurus keding.

semasa mengandung berat saya 85 kg. sekarang berat saya 63kg. Saya berjaya mengurangkan berat badan sebanyak 22 kg. menakjubkan bukan?

Sekarang bayi saya berusia 8 bulan 1/2 dan saya masih lagi menyusukannya.
Kuantiti susu saya masih lagi banyak seperti sewaktu saya berpantang iaitu dalam 20 oz sehari.

Tahukah anda, saya tidak langsung mengamalkan diet, malah malam pun saya makan nasi. Jgn takut untuk makan nasi sebab nasi itu penting untuk memastikan susu yang anak anda perlukan mencukupi.

Menyusu anak adalah diet terbaik untuk kuruskan badan. Tak perlulah menghabiskan wang beribu ribu ringgit untuk supplement kuruskan badan
Allah dah sediakan yang terbaik untuk ibu ibu di dunia ini

Boleh baca ini juga:- puting susu luka, khasiat susu ibu Bengkak susu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...