Sunday, April 15, 2012

Bayi Batuk

Nama pun bayi kan.. kalau dia batuk memang kesian & sedih ibu ibu melihat
Memang tak digalakkan pengambilan ubat ubatan untuk bayi

Jika boleh, biarlah sistem imun bayi itu sendiri berfungsi untuk melawan penyakit.

Jika bayi anda batuk dan susah untuk tidur. sebab sekejap sekejap bayi akan terjaga akibat terbatuk. Anda seniri pun tak dapat nak tidur nyenyak jika bayi anda batu.

Caranya mudah saja, Anda ambil minyak masak kemudian sapukan di bahagian leher anak anda.
lakukan berulangkali. Saya tak pasti kebenarannya, tetapi bila saya menyoal kenapa perlu meletakkan minyak masak di leher bayi?

ibu saya menjawab, jika letak minyak tekak bayi tu tak akan menjadi kering, jadi batuk dia akan berkurang lah. Sama ada jawapan ibu itu betul atau salah, tak pasti pulak saya.
Tapi saya memang mngamalkan untuk anak anak saya.

Petua ini juga saya lakukan untuk diri saya dan juga suami.
cubalah... tak salahkan mencuba?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...