Tuesday, April 17, 2012

Makanan Awal Bayi

Mungkin ada di kalangan ibu muda di luar sana yang tidak tahu bila dan apa yang perlu di berikan kepada bayi anda sebagai permulaan pemakanan bayi.

Saya percaya kebanyakkannya memikirkan nestum!. sebab nestum senang disediakan dan senang untuk di bawa ke mana mana. Untuk pengetahuan puan puan semua. Saya memang tidak galakkan anak anak saya makan Nestum.

Bagi menggantikan Nestun. saya gunakan air didih sebagai pemakanan awal bayi saya.

sesuatu yang mudah disediakan. Apabila bayi saya berumur 51/2 bulan, saya akan jinak jinakkan perutnya untuk membiasakan dengan air didih.
Saya akan campurkan sedikit air didih ke dalam EBM. dan masukkan ke dalam botol untuk anak saya minum.

persediaan ini perlu untuk perut bayi dapat menerima moi nasi yang bakal di jamahnya bila sudah berusia 6 bulan ke atas.

caranya amat mudah. semasa puan puan masak nasi, bila sudah mendidih, cedukkan air nasi tersebut. pastikan puan puan lebihkan sedikit air sewaktu memamsak nasi.
selamat mencuba..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...